Motor z tanku T54: 38,8 l V12 štartuje po 25 rokoch!

By | 12. máj 2019

Extrémny V12 motor s objemom 38,8 l prekvapil nečakaným technickým stavom. Nenechaj si ujsť rekordéra výdrže s extrémnymi parametrami!

Čo dokáže motor po 25 rokoch? (Ilustračné zábery motor TOYOTA 2JZ)

Tank T54 - Motor funkčný po 25 rokoch

Legendárny Tank prekvapí nielen výkonom. Ďalším šialeným parametrom je extrémna životnosť motora. Ani samotní autori testu neverili výsledku "rozboru." Unikátny motor z tanku je funkčný aj po 25 rokoch!

Parametre motora

Pohonný agregát z tanku T54 disponuje výkonom 433 kW, 580 koní. Starší diesel ťa osloví zaujímavými parametrami. Obrí V12 motor s objemom 38,8 litra je všetko, len nie šetrný. Tento konkrétny exemplár je jeho licenčne vyrábaná čínska verzia od firmy Norinco.

Legendárny Tank T54 - prekvapí nielen výkonom - extrémna životnosť motora

Technický stav

Holandského Master Mila, ktorý je známy netradičnými skúškami mašín na YouTube, zaujal natoľko, že ho podrobil skúške ohňom. Motor sovietskeho tanku dopadol v teste nečakane dobre. Technický stav mu môžu závidieť neporovnateľne mladšie pohonné agregáty.

Niečo pre automobilových fanatikov

Automobiloví fanatici sú ľudia, ktorých zaujíma ako sa správa auto zbavené tlmičov alebo ako sa dá rozobrať starý tank. Ak si sa dočítal až sem, rozhodne patríš medzi nich a s veľkou pravdepodobnosťou prelustruješ aj ostatné projekty autora videa.

25 rokov bez činnosti

Ako asi dopadne motor, ktorý nebol v činnosti dlhých 25 rokov? Materiály ako oceľ, hliník a kompozity odolných kovov, sa postarali o to, že pohonný motor naštartoval aj po štvrťstoročí nečinnosti.

Motor z tanku T54 - Čo dokáže po 25 rokoch?

Čistý olej, minimum korózie

Vo videu je vidieť, že dokonca aj pôvodný olej dokázal odolať hrdzi a usadeninám. Relatívne čistý olej odštartoval zaujímavú prácu, ktorú si môžeš pozrieť vo videu. Po odobratí hlavy valcov si všimni ďalšiu zvláštnosť. Takmer žiadne vrstvy korózie, ktoré by ohrozovali chod motora. K súčtu pozitívnych zistení treba pridať aj dobrý technický stav ventilov

Nedostatky

Zub času poznačil 2. polovicu motora. V12 monštrum ešte stále disponuje dobrým stavom polovice tuctu valcov. Ďalších 6 valcov toľko šťastia nemalo. Aj napriek prítomnej korózii bolo stále možné otáčať kľukovým hriadeľom. Ďalšiu prácu odviedli šikovné ruky, WD-40-tka a nový olej. Zatuhnuté komponenty sa dali do pohybu a dostali nový život.

Štart šialeného 38,8 l V12 motora

Hlavným cieľom sa stalo zachovanie a naštartovanie motora. Aj napriek nevýhodnosti opravy motora sa autor videa rozhodol, že vdýchne motoru nový život. Teoreticky už motor štartuje alebo je blízko k štartu. Reálne však motor čaká ešte niekoľko úprav. Už teraz však vieme, že šikovný talentovaný Milo dosiahne vytúžený cieľ a motor sa rozbehne tak ako pred 25 rokmi.

Sleduj video

K ďalšej práci prajeme dostatok financií a veľa náhradných dielov. Už teraz sa je na čo tešiť! Do akého automobilu by si extrémny motor z tanku osadil, až bude plne funkčný? Čo nám motor z tanku ešte po 25 rokoch predvedie? Sleduj video.

Zdroj: YouTube kanál Master Milo 82 

Category: Nezaradené