Audi R8 na totálku: Po oprave za 450€ ako nové!

By | 19. november 2018

Po vážnejších nehodách môžu byť kľúčové časti automobilu tak poškodené, že poisťovňa zhodnotí stav vozidla ako fatálnu škodu. To je nepríjemný výsledok zhodnotenia stavu vozidla, ktorý nechce počuť žiaden majiteľ.

Audi R8 na totálku: Po oprave za 450€ ako nové!

Totálna škoda

Čo presne označuje technický termín totálna škoda? Je to stav vozidla, kedy poisťovňa vyhodnotí očakávané náklady na odstránenie poškodených častí auta  na vyššiu sumu akou je trhová hodnota nepoškodeného vozidla v momente vzniku škodovej udalosti.

Audi R8 na totálku: Po oprave za 450€ ako nové!

Audi R8 "na totálku"

Prasknutý predný rám patrí k škodovým udalostiam, ktoré poisťovne vo väčšine prípadov hodnotia ako fatálne poškodenie vozidla. Audi R8 1. generácie trpí zníženou odolnosťou konštrukcie. Hliníková konštrukcia praská v mieste kontaktu prednej časti s kabínou. Autorizovaný servis povolenie konštrukcie v tomto mieste považuje za mimoriadne zložitú opravu. Často je skutočne nemožné poškodenú konštrukciu vozidla zachrániť. Na druhej strane, internet je plný príbehov o opravách za zlomok ceny, ktoré dali "autu na totálku" nový život.

Športiak kúpený za polovicu nebude na odpis

Sam je zručný automobilový nadšenec,  ktorý kupuje na aukciách autá na odpis. Jeho zámer je jasný, dostať ich späť na cesty. Taká záchranná akcia sa môže, ale aj nemusí vydariť.  Jeho posledným nákupom je práve ostré Audi RS8 s nepríjemným ortieľom smrti . Poisťovňa označila poškodenie a  stav vozidla ako totálnu škodu.

Audi R8 na totálku: Po oprave za 450€ ako nové!

Zložitá oprava rámu

Obavy poisťovne a servisu o zložitosti opravy sú opodstatnené. Odrezanie prednej tretiny rámu a navarenie nového dielu je len časť zložitej práce, ktorú treba urobiť. Do takej opravy sa nebude niekto len tak púšťať. A predsa sa nájdu odvážlivci, ktorí zariskujú a splnia si sen o vysnívanom športiaku.

Dobrá kúpa alebo prešľap

Také vozidlá možno vďaka tomu kúpiť za skutočne nízku sumu. Toto rozhodnutie má výhody aj nevýhody. Pre nového majiteľa je to "hop alebo trop." Môže to byť dobrá kúpa alebo prešľap, ktorý ho bude stáť ďalšie peniaze. Oplatí sa opravovať športiak rozbitý na totálku? 

Audi R8 za zlomok ceny

Človek, ktorý sa v predaji a nákupe vozidiel "na odpis" pohybuje, vie celkom slušne použiť opatrnosť poisťovne ako výhodu nižšej ceny pri kúpe. Vozidlo malo len malé trhliny v ráme. Servis však odhadol cenu opravy na 29 522 dolárov. Poisťovňa nevedela určiť závažnosť praskliny rámu, a tak z opatrnosti vyplatila majiteľovi peniaze a vozidlo predala za polovicu ceny.  

Audi R8 na totálku: Po oprave za 450€ ako nové!

Prasknutý rám ešte pevnejší

Šikovný kutil "odpísaný" športiak kúpil, previezol do vlastnej garáže a začal s úpravami. Pri pokuse o záchranu R8-ky bude opravovať prasknutý rám. Bude musieť použiť nasledovný postup. Vyrovnanie rámu, zváranie a zosilnenie rámu. Oprava konštrukcie z hliníka nie je ľahká.  Otázna je aj pevnosť rámu v mieste zvaru. Treba prihliadať na fakt, že Audi R8 je stavané na dosahovanie rýchlosti 300 km/h.

Postup opravy

Podstatnú časť práce a opráv vykonal sám. Nakoniec sa mu podarilo rám svojpomocne vyrovnať. Ďalšie práce zveril do rúk odborníka na zváranie. Pri oprave rozbil predné sklo, to však zavinil svojou chybou, nebola to chyba vozidla.  Zvary dodatočne spevnili ďalšie diely. Podľa Sama je rám ešte pevnejší ako predtým.

Audi R8 na totálku: Po oprave za 450€ ako nové!

Oprava rámu za 450 eur!

Ako prerábka dopadla? Zváracie práce ho stáli v prepočte približne 265 eur. Celková suma opravy? Neuveriteľne nízka v porovnaní s odhadom ceny servisu, len 450 eur!  K výdavkom treba pripočítať ešte 1 153 dolárov za opravu rozbitého skla. Každý "kutil mechanik" vie, že svojpomocná oprava je risk, treba s tým rátať. Čelné sklo nebolo poškodené, "padlo za obeť" počas práce na vozidle, takže ho nemožno rátať k výdavkom.

Rozdiel ceny - autorizovaný servis vs. vlastná práca 

Rozdiel skutočnej ceny opravy od predpokladanej servisom je priepastný. O podrobnostiach vykonanej práce a pevnosti zvaru veľa nevieme. Poškodenie sa môže prejaviť po určitom čase. Predpoklad a skúsenosti mechanikov varujú, že akýkoľvek zásah do rámu vozidla bude mať vplyv na jazdné vlastnosti vozidla a správanie na ceste.

Audi R8 na totálku: Po oprave za 450€ ako nové!

Audi R8 za polovicu

V tomto prípade je opatrnosť pri rozmýšľaní o podobnej "svojpomocnej" oprave na mieste. Audi R8 patrí medzi autá, ktoré dosahujú vysokú rýchlosť. Zväčša nie sú využívané iba na presuny v mestskej premávke. Cesty v USA a vo väčšine krajín Európy však neumožňujú výnimočné testovanie rýchlosti v premávke. Je teda  možné, že všetko pôjde hladko a nový majiteľ bude s kúpou maximálne spokojný. Predajná cena sa bude podľa inzerátu pohybovať okolo sumy 30 000 amerických dolárov.

Vydarená "low cost" prerábka 

Je to cesta ako vlastniť Audi R8 za zlomok ceny. Čierne Audi R8 s nízkym nájazdom 68 686 kilometrov s rokom výroby 2010 je na predaj za polovičnú cenu. Presná cena nie je známa, ale vzhľadom na vysokú trhovú cenu Audi R8, bude približne 50% pokles ceny mimoriadne zaujímavý. Vlastniť vysnívané Audi R8 poháňané ostrým 8-valcovým motorom 4,2 V8 a zaplatiť za neho aj s opravou len polovicu z jeho vysokej ceny? Existuje lepší spôsob ako si dopriať inak nedostupný automobil? Ak rám vydrží, ide o skutočne vydarenú "low cost" prerábku. Ako hodnotíš rozhodnutie o svojpomocnej oprave vozidla? Podeľ sa o svoj názor v komentároch. Nenechaj si ujsť vydarenú "low cost" prerábku. Sleduj video. 

Zdroj: Youtube kanál Samractwitter samcrac, carbuzz.com, motor1.com

Category: Nezaradené